Robin byttet forsikringsselskap og angret – nå er han tilbake Nemi Forsikring

Robin Mann var fornøyd Nemi-kunde, men valgte å samle alle forsikringene i banken da han tok opp lån. Det ble ingen suksess. Nå er han tilbake som kunde i forsikringsselskapet – og er mer fornøyd enn noen gang.

- Å bytte forsikringsselskap er det dummeste jeg har gjort. Prisene økte raskt, og det var rot med fakturaer. Da Nemi Forsikring ønsket meg tilbake som kunde, var jeg ikke vond å be, sier Robin Mann (37) fra Svelvik til Nemibloggen.

37-åringen er nå inne i sin andre periode som kunde i Nemi Forsikring.

- Jeg sparte 7000 kroner i året på å bytte tilbake til Nemi Forsikring, og fikk bedre dekning enn jeg hadde hos mitt forrige forsikringsselskap. Det var så prisgunstig at det var lite å lure på, sier Mann.

Lei av å sitte i telefonkø

Svelvikingen trodde det var smart å samle alle forsikringene i samme bank som han hadde lån. Men det skulle vise seg å være alt annet enn praktisk.

- Tidligere måtte jeg gjennom minst fire personer i telefonkø på et sentralbord før jeg kom frem til riktig person. I Nemi Forsikring har jeg min egen forsikringsrådgiver som følger meg opp på alle mulige måter, forteller 37-åringen.

Det er Madeleine Nystuen i Sandvin Forsikring i Vestfold, som er Manns faste forsikringsrådgiver.

Madeleine Nystuen i Sandvin Forsikring AS

- Hun ringer en gang i blant for å høre hvordan det går. Hun er veldig flink til å svare på spørsmål og til å følge meg opp hvis det er noe jeg lurer på. Nemis løsning med faste kunderådgivere er personlig og enkel for meg som kunde. Det er en ordning jeg setter stor pris på, sier Mann.

Fornøyd med skadeoppgjøret

I løpet av sin første periode som kunde i Nemi Forsikring, hadde Robin også kontakt med skadeavdelingen i selskapet da fem av naboleilighetene brant. Det ble også noen skader på hans leilighet.

- Skadeoppgjøret gikk veldig smidig, og Nemi Forsikring ordnet det meste uten noen problemer. Dette skjedde samtidig som jeg skulle gifte meg, så det var deilig å slippe unødvendig fokus på skadeoppgjøret, sier han.

Da han valgte å bytte forsikringsselskap for halvannet år siden, hadde begge søstrene og hans mor allerede meldt overgang til Nemi Forsikring.

- Så det var bare et tidsspørsmål før jeg kom til å gjøre comeback også, gliser han.

Selv anbefaler han forsikringsselskapet til andre så ofte han kan.

- Jeg har vært fornøyd kunde i Nemi Forsikring i to perioder, og prøver å fortelle om fordelene ved forsikringsselskapet til kolleger og venner. Jeg kan trygt anbefale Nemi Forsikring videre til andre, sier Robin Mann.