Erlend fikk lynrask behandling av Nemi Forsikring
Erlend Haukeland fra Bergen fikk ødelagt to printere ved to forskjellige anledninger på grunn av lynnedslag. Heldigvis ordnet det seg med skadeoppgjøret.
Erlend Haukeland er reklamefotograf i Bergen, og er derfor vant til mye dårlig vær. Men at lynet skulle slå ned i boligen hans ved to separate anledninger, og attpåtil ødelegge to printere hadde han aldri kunnet forestille seg.
Heldigvis hadde han tegnet innboforsikring i Nemi Forsikring.
Haukeland forteller at han bor på en høyde i vestlandsbyen som er svært utsatt for lynnedslag. Første gang han fikk erfare værgudenes vrede var i 2011.
– Jeg var ikke hjemme da lynet slo ned, men fikk høre at uværet hadde ødelagt en del elektrisk utstyr hos naboene, sier Erlend Haukeland til Nemibloggen.
Ble truffet av lynet to ganger
Haukeland hadde tidligere gått til innkjøp av en ordentlig printer, som han kunne benytte i arbeidet som fotograf. Men da 42-åringen en dag skulle bruke printeren, så var den helt død.
– Jeg oppdaget skaden lenge etter at lynet hadde slått ned, og skjønte ikke umiddelbart hva som var årsaken til at den ikke fungerte. Det var ikke før serviceteknikere fra Canon hadde undersøkt printeren at jeg fant ut at den hadde blitt ødelagt av lynnedslaget, forteller han.
Det sies at det er enklere å vinne i Lotto enn å bli truffet av lynet to ganger. Men for Haukeland slo lynet ned på nytt to år etter. Også denne gang gikk det ut over printeren hans.
– Nok en gang var jeg bortreist, og igjen slo lynet ned i leiligheten. Denne gangen hadde jeg investert i en ny printer, og heller ikke denne fungerte da jeg prøvde å slå den på, sier han.
Denne gangen kunne serviceteknikere fra Epson fortelle at også denne printeren hadde blitt ødelagt av lynnedslag.
Fikk god hjelp av Nemi Forsikring
Begge ganger kontaktet Erlend Haukeland Nemi Forsikring for å rapportere om skadene. Og han fikk raskt god hjelp.
– Jeg har vært veldig uheldig, men Nemi Forsikring ordnet opp raskt og effektivt hver gang. Jeg har bare lovord å si om behandlingen jeg fikk av skadeavdelingen, sier Haukeland.
Bergenseren har tidligere vært kunde hos et større forsikringsselskap, og ble advart mot å bli kunde hos en mindre aktør som Nemi Forsikring. Erlend forteller at han selv har erfare at slike påstander bare er sprøyt.
Fikk god og personlig oppfølging
– Jeg byttet fra et av de større forsikringsselskapene etter å ha vært kunde der i cirka 20 år. Da ble jeg fortalt at det var risikofylt å være kunde i et lite forsikringsselskap hvis jeg fikk en skade. Men jeg har aldri fått så god service og oppfølging noen gang som jeg fikk i Nemi Forsikring. Alt ordnet seg veldig fint, sier Erlend Haukeland.
Han fremhever kundeservice og personlig oppfølging som fordelene ved å være kunde i Nemi Forsikring.
– Jeg fikk en egen kontaktperson, en hyggelig nordlandsdame som ordnet opp i saken. Jeg kan trygt anbefale Nemi Forsikring til andre, sier Erlend Haukeland.