– Jeg anbefaler alltid Nemi Forsikring til andre

Thomas Hermansen sparer penger som kunde i Nemi Forsikring. Men det er den personlige servicen han verdsetter aller mest.

Til daglig er Thomas Hermansen (57) fra Oslo flykaptein i SAS, men han har også god styring på egne forsikringer. Hermansen forteller at han anser seg selv for å være prisbevisst når det kommer til avtaler om strøm, bank og forsikring.

Flykapteinen meldte overgang fra et av de store forsikringsselskapene til Nemi Forsikring for et år siden.

– Jeg bare gode erfaringer med Nemi Forsikring, og opplever selskapet som billigere, enklere og ryddigere enn andre forsikringsselskaper jeg har vært kunde i, forteller Thomas Hermansen til Nemibloggen.

Har egen kunderådgiver

Han er godt fornøyd med kundeforholdet, som gjør at han har sin egen forsikringsrådgiver og kontaktperson i Aron Hjellup fra Faktum forsikring.

– Jeg hadde Aron som forsikringsrådgiver i et annet forsikringsselskap tidligere, og hadde et veldig godt forhold til ham. Aron har alltid forstått mine behov som kunde, han gir meg gode priser og bra service. Derfor valgte jeg å bli kunde i Nemi Forsikring da han startet opp sitt eget forsikringskontor, forteller Hermansen.

Les også: Norges yngste Nemi-sjef

57-åringen sparte 2-3000 kroner i året på kundeforholdet, men forteller at pris ikke var det viktigste argumentet for å bytte forsikringsselskap.

– Jeg hadde aldri hørt om Nemi Forsikring før, og trodde det var en tegneserie, men en kollega av meg i SAS fortalte at han hadde gode erfaringer med selskapet i forbindelse med et skadeoppgjør. I tillegg stolte jeg på Aron, og ønsket å være med ham videre, forteller Hermansen.

Flykapteinen har forsikret både barn, hus, hytter, biler og båter i Nemi Forsikring. Også familiehunden Tassen (7), som er en blanding av puddel og Shih tzu, har fått egen skreddersydd hundeforsikring.

– Jeg betaler mindre i forsikringspremie i dag enn jeg gjorde for fem år siden, og det til tross for at jeg har mange flere ting å forsikre nå enn jeg hadde før. Det sier mye om hvor konkurransedyktige Nemi Forsikring er på pris, mener 57-åringen.

– Like trygt i mindre forsikringsselskap

Hermansen er ikke bekymret for argumentet om at det er tryggere å være kunde i et stort forsikringsselskap.

– Jeg hadde selv dårlig erfaring med et skadeoppgjør i et av de større forsikringsselskapene i forbindelse med en vannlekkasjen i sommerhuset mitt på Sørlandet, forteller han.

– I Nemi Forsikring møter jeg ikke et sentralbord som setter meg på vent, og jeg har veldig god og personlig service gjennom Aron som jeg kan ringe til nesten alle døgnets tider. Og det er viktig for meg. Jeg anbefaler alltid Nemi Forsikring videre til andre, sier han.

GODT FORSIKRET: Hunden Tassen er familiens faste følgesvenn.
7-åringen har egen hundeforsikring i Nemi Forsikring.